Olen kolmen ja puolenkympin korvilla oleva tavallinen juro suomiuros ja kerron tässä blogissa kuinka olen onnistunut välttämään maksuhäiriömerkinnät ja todelliset ongelmat pienin järjestelyin, jotka eivät ole maksaneet minulle mitään muuta kuin hiukan vaivaa.

Olen kamppaillut vippien kanssa pitkään ja minulla on lisäksi ollut muutenkin hankala taival, osittain omaa typeryyttäni ja elämässä on ollut muutenkin vastoinkäymisiä vähän joka saralla. Olen kuitenkin onnistunut päihittämään vaikeudut ja suunta on nyt varmasti oikea. Jos joku joskus päätyy lukemaan tätä blogia, niin toivottavasti onnistun pelastamaan edes yhden ihmissielun itseni lisäksi totaaliselta velkapainajaiselta ja maksuhäiriömerkinnän saamiselta.

Avaan blogissa seuraavia asioita:

1. Miten lainojen yhdistämisen voi hoitaa kaikista edullisimmin ja mitä vaihtoehtoja siihen yleensä on

2. Kuinka pystyn laskemaan nykyisten lainojen kustannukset (sekä kk- että vuositasolla ja yhteensä) ja vertaamaan niitä uuden kulutusluoton kuluihin

3. Mitä virheitä kannattaa välttää (sellaisia mitä allekirjoittanut on tehnyt!)

4. Miksi lainojen yhdistely EI aina jokaisessa tapauksessa ole kannattavaa/edullisinta

5. Yhdistelylainan hakeminen osamaksujen, luottokorttilyhennysten ja pienlainojen lyhentämiseen

6. Voiko netistä ihan oikeasti saada edullista lainaa vai onko pankki aina vaan se paras vaihtoehto